Cistitis, kako stručno nazivano upalu mokraćnog mjehura, u oko 80% slučajeva uzrokuju bakterije, prije svega Escherichia coli. Znatno rjeđi uzročnici su virusi, gljivice i paraziti. Za infekcije mjehura većinom su odgovorne bakterije iz debelog crijeva koje ulaze u mokraćni mjehur preko vanjskog otvora mokraćne cijevi i tu nalaze pogodno mjesto za razvoj i uzrokuju upalu. Znaci i simptomi upale često su vrlo neugodni.

Simptomi

Simptomi cistitisa su obično pritisak u donjem dijelu trbuha, učestalo i bolno mokrenje uz osjećaj peckanja, urin može biti zamućen, taman, neugodnog mirisa, a može  se pojaviti i krv. Karakteristično je da se cistitis znatno češće javlja kod žena i to prije svega zbog anatomske razlike u građi urinarnog trakta muškaraca i žena.

Muška uretra dugačka je 20 do 25 centimetara, a ženska svega 3 do 5. Kako se nalazi blizu završetka debelog crijeva put infekcije iz crijeva do mokraćnog mjehura je kratak i lagan. Muškarci znatno rjeđe obolijevaju od cistitisa i to onda, uglavnom, u starijoj životnoj dobi kada zbog povećane prostate dolazi do otežane eliminacije urina.

Može li hladnoća biti uzrok upale?

Istina je da nam pothlađivanje može dovesti do slabljenja naših obrambenih mehanizama međutim cistitis ipak moramo napomenuti uzrokuju mikroorganizmi.

Prvi korak u liječenju – pravilna dijagnoza

Dijagnoza cistitisa postavlja se na osnovu tipične kliničke slike. Kao dodatna pomoć koriste se test trakice ili mikroskopski pregled sedimenta urina. Najbolja metoda je urino kultura s antibiogramom.

Blaži oblici cistitisa mogu nekad proći spontano, bez liječenja, uz korištenje nekih čajeva, ili biljnih pripravaka.

Cistitis je potrebno liječiti ako se radi o težem obliku upale. Kada postoji opasnost od širenja infekcije na bubrege, ili kada se radi o starijim osobama kod kojih su moguće teže komplikacije. Kako upalu, najčešće, uzrokuju bakterije u terapiji se koriste antibiotici i antiseptici.

Pomoć koja se koristiti od davnina u liječenju upale mjehura svakako su pripravci od brusnice ili uvin čaj. Svakako, najbolja prevencija upale mjehura je dovoljna količina tekućine koja se uzima tijekom dana. U normalnim okolnostima to bi trebalo biti jedna i pol do dvije litre tekućine.

Osim toga, redovita higijena urogenitalnog trakta jednom dnevno i nakon spolnih odnosa vrlo je važna. Posebno treba naglasiti da bi ženama bilo korisno da koriste sapune lužnatog PHa te da se prilikom pranja peru od sprijeda prema straga kako bi se izbjegao prijenos infekata iz debelog crijeva prema urotraktu.