Iako proljetni dani sa sobom nose toplije vrijeme, obilje sunca koje nas mami na boravak u prirodi, nerijetko sa sobom donose i promjenu bioritma i zahtijevaju ulaganje više energije.

Nije neobična situacija da se tada jave i manjak koncentracije, pad imuniteta i sindrom proljetnog umora.

 

Proljeće je doba u kojem se naš organizam budi iz zimskog sna. Dugi dani od nas zahtijevaju i ulaganje veće količine energije i prilagodbu drugačijem bioritmu, što za naš organizam može biti stresno i izazvati smanjenje sposobnosti za izvršavanje svakodnevnih obveza. Tada postajemo razdražljivi, tjeskobni i iscrpljeni. Ukratko, vjerojatno patimo od sindroma proljetnog umora.

SKUPINE PODLOŽNIJE PROLJETNOM UMORU

Proljetni umor se više javlja kod osoba osjetljivijih na vremenske promjene, i češće kod žena. Od ovog sindroma češće pate one osobe koje imaju hipertenziju ili  nizak tlak i kod njih se nerijetko javljaju pojačani simptomi glavobolje, učestale migrene. Iako je proljetni umor normalan fiziološki proces, a ne bolest, može ukazivati ili biti jednim od simptoma i težih zdravstvenih stanja kao što su depresija, anemija te bolesti štitnjače, zbog kojih se svakako potrebno javiti liječniku obiteljske medicine.

 

 

KAKO OJAČATI IMUNITET I POBIJEDITI PROLJETNI UMOR

Kako bismo u proljeće ojačali imunitet, u svakodnevnu prehranu treba ubaciti vitamine A, B, C i D. Vitamin D tijelo samo stvara pod utjecajem Sunčeve svjetlosti, a  ima ga puno u mlijeku. Vitamin A sadrži mrkva i narančasto povrće, vitaminom C obiluje sezonsko povrće i voće. Osim uz uvrštavanje raznolikih prehrambenih namirnica na naše tanjure, pažnju treba usmjeriti i na boravak na otvorenom kako bi se izbjegla mogućnost zaraza koje prijete u zatvorenim prostorima, i na tjelovježbu. Također, preporuke u borbi protiv proljetnog umora svakako podrazumijevaju i dovoljan unos tekućine, ali i provođenje takozvane higijene sna – otići na spavanje ranije nego obično, izbjegavati stresne aktivnosti prije sna, pa čak i popodnevno drijemanje.

 

 

Svi navedeni savjeti, ispravan su način na koje uspješno možete pobijediti proljetni umor i ojačati vaš imunitet, ali i duh učiniti snažnijim i produktivnijim za sve obveze koje sa sobom nosi stil života.