Suha koža česta je pojava. Obično je bezopasna i njegovati suhu kožu lako je kada počnete redovito nanositi hidratizirajuće kreme. No što ako koža i dalje ostane suha, a uz to i svrbi, bez obzira koliko je hidratizirate?

Zašto nastaje suha koža, puno je razloga. Možemo ih definirati kao primarne i kao sekundarne razloge. Primarni razlozi su oni nasljedne prirode, genetski, kaže dermatovenerolog Iva Dediol kod koje smo otišli po par savjeta kada je riječ o suhoj koži.

Više od 30% populacije ima, i žali se na suhu kožu.

“Sekundarno, suha koža može biti u sklopu različitih bolesti kože, sistemskih bolesti, nekih stanja u smislu iritacije vanjskim čimbenicima ili recimo uzrokovane zbog nekih terapija, kao što su radio terapija, kemoterapija”

Ako je pak uzrok neka dermatološka bolest, suha koža jedan je od najčešćih znakova bolesti. Najbolji primjer za to je atopijski dematitis. Vrlo česta bolest u dječjoj kod koje je jedan od početnih simptoma upravo suhoća kože.

No, ako na suhu kožu gledate samo kao na površinski problem, onda ste u krivu. Ona može upućivati i na tegobe s težim posljedicama, kao što je na primjer šećerna bolest.

Izrazito je bitno da svakodnevno njegujete i hidratizirate kožu.

“Suha koža može se iziritirati vanjskim čimbenicima s kojima smo svakodnevno u upotrebi, kao što su sapuni, deterdženti. Također dolazi nam hladnije vrijeme, a suhi zrak isto isušuje kožu”

HIDRATIZACIJA

Hidratantna sredstva koja su u širokoj prodaji po drogerijama pomažu, ali ipak nisu dostatna za njegu takvog tipa kože. Potrebno je koristiti dermokozmetičke proizvode koji su sastavom bogatiji i sadrže ceramide, određene masne kiseline, glicerol ili pak vežu vodu u koži.

Osim toga, postoje i načini kako si sami možete pomoći.

Svaki doticaj s vodom zapravo dodatno isušuje kožu. Bilo bi dobro da se po izlasku iz kade ili tuša, unutar minute do tri, namažete bogato sa finom emolijentnom kremom i na taj način zapravo zadržite vlagu u koži”

Na kožu treba djelovati i iznutra. Prehrana nije ključ lijepe kože, ali unosom esencijalnih masnih kiselina poput omega 3, vitamina C i B, te minerala, pomoći ćete vlastitoj koži da zadrži vodu u stanicama.