Vrtoglavica ili vertigo – naglo je nastali osjećaj kružnog gibanja, tj. vrtnje – bilo vlastitog tijela u prostoru, bilo okoline oko vlastitog tijela. Obično je popraćena i nekim drugim simptomima, kao što su mučnina i povraćanje.

Simptomi

Važno je naglasiti kako ljudi danas pojam vrtoglavice koriste vrlo često u svakodnevnom govoru, no dijagnosticirana vrtoglavica je stanje koje nipošto nije svakidašnje. Naime, doktor Jakov Ajduk tvrdi kako se  pacijenti često žale na osjećaj nestabilnosti koji opisuju kao vrtoglavicu.

Takvi simptomi mogu se javiti kao posljedica niskog krvnog tlaka, kada ste nestabilni jer vam se često zacrni pred očima. Vrtoglavica je zapravo jedan osjećaj rotacije, bilo da se prostor rotira oko nas, bilo da se mi rotiramo oko prostora.

Uzroci

Uzroci vrtoglavice mogu biti različiti. Najčešći je poremećaj ravnoteže koji nastaje uslijed poremećaja centra za ravnotežu koji se nalazi u uhu. Naime, u unutrašnjosti uha postoji centar koji može biti oštećen uslijed obične viroze. Bolesnik dobije izrazito jaku vrtoglavicu, mučninu, povraćanje, koji traju po nekoliko dana.

Liječničku pomoć valjao bi zatražiti ako se vrtoglavice učestalo ponavljaju ili ako su vrlo jakog intenziteta. Osobito je važno, tvrdi dr. Ajduk, pacijentima s vrtoglavicom naglasiti što bi, odnosno koje situacije bi trebali izbjegavati jer za njih mogu biti opasne.

Znači takvi pacijenti ne smiju raditi građevinske poslove niti planinariti. Moraju biti oprezni kod jako naglih okreta glavom, također moraju voditi računa ako raea noću jer mogu biti jako nestabilni. Tako da je užasno važno otkriti što je pravi uzrok.

Najčešći simptom vrlo je lako prepoznati – kada se u krevetu okrenete na jednu ili na drugu stranu javi se intenzivna vrtoglavica koja traje dosta kratko – minutu, dvije, ali je izrazito nelagodna.

Vrtoglavica može biti povezana i s nekim ozbiljnijim stanjima, pa čak i bolestima, kao što su npr. tumori na mozgu. Stoga je vrlo važno posjetiti liječnika ako primijetite neke od njezinih pokazatelja.