Hepatitis je virusna upala jetre koja dovodi do oštećenja ili uništenja njezinih stanica. Nazivamo ga akutnim ako traje kraće, a kroničnim ukoliko traje duže od 6 mjeseci. Hepatitis označavamo slovima od A do E.

Najopasniji su virusi hepatitisa B i C zbog toga što uzrokuju kroničnu infekciju, dakle infekciju koja je ne prođe sama od sebe i koja progresivno dovodi do oštećenja jetrenog tkiva.

Statistika

Procijenjeno je kako je više od 600 milijuna ljudi diljem svijeta, trenutačno, zaraženo s hepatitisom B ili C. Upravo je hepatitis C najučestaliji kod bolesnika u Hrvatskoj. Od njega boluje oko 35 tisuća ljudi. Ovaj se virus prenosi direktnim kontaktom sa zaraženom krvi. Vrlo rijetko se može prenijeti putem ostalih tjelesnih tekućina.

Olakšavajuća okolnost kod hepatitisa C jest ta što se vrlo lako i uspješno može liječiti, ukoliko bolesnik prima odgovarajuću terapiju.

Za razliku od hepatitisa C, od hepatitisa B štitimo se cijepljenjem. Od 1993. godine u Hrvatskoj se prima cjepivo koje je vrlo učinkovito i koje štiti od infekcije u većini slučajeva.

Budući da je hepatitis B kroničan oblik ove bolesti, rizične su one osobe koje nisu ušle u program obveznog cijepljena. Virus hepatitisa B širi se direktnim kontaktom zaraženom krvi kao i većinom tjelesnih tekućina uključujući spermu, znoj, suze i majčino mlijeko.

Hepatitis B

Hepatitis B ne može se izliječiti, međutim može se držati pod kontrolom. Bolesnici se testiraju, a cilj terapije je sprečiti umnožavanje virusa.

Simptomi kroničnog virusnog hepatitisa mogu biti tako blagi da ga bolesnici zamijene s gripom. Problem je što većina ljudi ima nespecifične simptome, a to su osjećaj slabosti, stalnog umora, ispadanja kose, svrbež kože.

Najbolja zaštita od prijenosa virusa jest preuzimanje odgovornosti za svoje zdravlje. Također, informirajte se o hepatitisu. Zlu ne trebalo, liječite se prema pravilima liječničke struke, budite disciplinirani i surađujte sa svojim liječnikom.