Tijekom svakodnevnih aktivnosti na rukama se može naći više od tri tisuće bakterija, a prljave ruke najčešći su prenosioci različitih bolesti.

Redovito i pravilno pranje ruku spriječit će širenje većine zaraznih bolesti. Naviku redovitog pranja ruku, posebno djeci, treba pojasniti već u ranom djetinjstvu, i to na vrlo jednostavan način.

Prevencija bolesti

Pranje ruku sapunom jedna je od najučinkovitijih i najisplativijih mjera kod prevencije proljeva, upale pluća, meningitisa, hepatitisa, crijevnih bolesti, dječje paralize, respiratornih infekcija, gripe, gnojne angine, difterije, kao i infekcija uha, oka, usta ali i kože.

Pranje ruku smanjuje 45 posto slučajeva bolesti praćenih proljevom. To su bolesti koje se češće javljaju u kolektivima, dakle u dječjoj dobi, u školi, u vrtićima.

Koliko često moramo prati ruke?

Ruke treba prati ne samo prije jela, već i poslije korištenja toaleta i u sličnim situacijama. Ako se ruke ne operu odmah, ne treba njima dodirivati usta, nos, oči.

Niz je predmeta preko kojih bi se mogli zaraziti – novac, daljinski upravljači, bankomati, držači u tramvaju, kvake i slično.

Preko zagađenih predmeta i stvari, koje je prethodno koristio bolesnik ili kliconoša dodirom se mogu prenijeti zarazne bolesti.

No, ako ste bolesni, recimo od gripe, možete i putem ruku inficirati drugu osobu. Tako da se ne preporuča kihati u ruku jer se kasnije tim rukama rukujemo, diramo druge ljude, diramo druge stvari. Potrebno kihati u nešto gdje će virus teže preživjeti, pa se preporuča da to bude lakat.

Ondje je tkanina, a virus tu neće dugo preživjeti. Manja je i vjerojatnost da ćete laktom nekoga dodirivati i na takav način prenijeti infekciju.

U svakodnevnom životu ruke trebamo prati onako kako su nas učili naši roditelji.

A to bi značilo:
  • smočiti ruke i dobro ih nasapunati
  • prati ih najmanje 15 do 20 sekundi
  • istrljati dobro ručne zglobove, između prstiju, ispod noktiju
  • ako su ruke jako zaprljane, može se upotrijebiti i meka četka
  • dobro isprati, obrisati ruke čistim ručnikom ili papirnatim ubrusima
  • ne zaboraviti da su ruke bile prljave kada ste otvarali slavinu, tako da ju treba zatvoriti laktom ili koristiti papirnati ubrus