Sjedimo na poslu, sjedimo kod kuće kada se umorni vratimo s posla, sjedimo u tramvajima… S napretkom tehnologije, kao da smo još i više zarobljeni pa nas ona također veže za stolove i kauče. Kakvu štetu sjedilački način života nanosi našem organizmu?

 

Različite vrste osteoartritisa, bolni sindromi kralježnice, kao što su lumbosakralni sindromi, javljaju se upravo zbog dugotrajno sjedenja, pogotovo kada je riječ o radu za računalom i slično.

 

Oštećenje vida

 

Osim što škodi našem lokomotornom sustavu, kostima, mišićima, sjedilački način života šteti i našem vidu. Naime, dok sjedimo obično gledamo u neki ekran, bilo da je riječ o računalu, mobitelu ili pak čitanju novina i knjige.  Dugotrajno sjedenje i gledanje u računalo predstavlja znatno opterećenje za naše oči, kroz duže vrijeme dolazi do slabljenja vida i  oštećenja funkcija.

 

Pretilost

 

Jedan od problema današnjeg modernog čovjeka je pretilost. Njoj također, uz nepravilnu prehranu pogoduje i manjak fizičke aktivnosti.

Djeca se više ne igraju, ne borave u prirodi, kao ni odrasli. Vrijeme uglavnom provodimo za kompjuterima, igricama i slično, što pridonosi razvoju čitavog niza tegoba, uključujući i povećanu tjelesnu težinu.

 

Trebamo se pokrenuti i vježbati!

 

Neobična je pojava danas, kaže doktor Milan Mazalin da djeca sve češće obolijevaju od dijabetesa tipa 2. Prije su naime od njega obolijevali isključivo stariji ljudi, no danas zbog problema pretilosti, pa i kod djece, ta granica se pomaknula. Koliko bismo dnevno trebali biti tjelesno aktivni kako bismo smanjili mogućnost pojave svih ovih, ali i mnogih drugih zdravstvenih problema?

Općenita preporuka je vježbati pet puta tjedno oko 30 minuta, a ako imamo intenzivnije treninge koji bi trajali do sat vremena – barem tri puta tjedno.

Izaberite onu tjelesnu aktivnost koja odgovara vašoj dobi, zdravstvenom stanju, ali i onu u kojoj ćete uživati. Koja vam neće predstavljati prevelik napor. Tako će vam puno lakše ući u naviku koju je potrebno održavati cijeli život.