Vrtoglavicu opisujemo kao da se prostor okreće oko nas ili da se mi okrećemo oko prostora. Obično je popraćena i nekim drugim simptomima.

Ljudi pojam vrtoglavice koriste vrlo često u svakodnevnom govoru, no dijagnosticirana vrtoglavica je stanje koje nije svakidašnje. Naime, liječnik Ajduk tvrdi kako se pacijenti često žale na osjećaj nestabilnosti koji opisuju kao vrtoglavicu.

Vrtoglavica može biti uzrokovana s mnogo faktora. Najčešći je poremećaj ravnoteže koji nastaje uslijed poremećaja centra za ravnotežu koji se nalazi u uhu.

U unutrašnjem uhu postoji taj centar koji može biti poremećen bilo uslijed upale. Obična viroza može uzrokovati da jednostavno dođe do upale tog centra za ravnotežu.

Osoba tada ima izrazito jaku vrtoglavicu, mučninu, povraćanje, a simptomi traju i po nekoliko dana. Najčešći simptom vrtoglavice javlja se u krevetu.

Kada se okrenete na jednu, ili drugu stranu javi se jako intenzivna vrtoglavica koja traje negdje dosta kratko, minutu, dvije.

Vrste vrtoglavice

Na osnovu anamneze i kliničkog statusa pacijenta, liječnik može procijeniti mogući uzrok vrtoglavice. Da bi sa sigurnošću potvrdio o čemu je riječ, potrebno je napraviti detaljne obrade.

Liječnici čekaju da se vrtoglavica smiri kako bi napravili pretrage jer pacijentu nije ugodno ako mu se tijekom vrtoglavice umjetno izaziva ista.

Prevencija

Važno je, napominje liječnik Ajduk, pacijentima s vrtoglavicom naglasiti koje bi situacije trebali izbjegavati, jer za njih mogu biti opasne.

Takvi pacijenti ne smiju raditi, recimo na krovu, na visinama, moraju paziti na jake okretaje glavom, na rad noću zbog nestabilnosti. Vrtoglavica može biti povezana i s nekim ozbiljnijim stanjima, pa čak i bolestima, kao što su npr. tumori na mozgu.

Žena se drži za glavu - vrtoglavica

Jedan od načina liječenja je terapija tabletama. Kod akutnih stanja, zbog povraćanja i mučnina, pacijenti moraju nadoknaditi tekućinu i konzumirati lijekove koji će smanjiti osjećaj mučnine.

S obzirom na mnogobrojne uzroke vrtoglavice od kojih su neki bezazleni, a neki simptom ozbiljnih stanja i poremećaja, evo savjeta! Ukoliko ste primijetili neke od  navedenih simptoma, javite se svome liječniku.