Imati čir na želucu ili dvanaesniku znači mnoga odricanja. Slatkiši, čokolada, masna hrana, mlijeko, sve postaje prošlost. Za vas smo istražili kako si možeo pomoći i kakva je to uopće bolest.

Čir ili ulkusna bolest je pojava oštećenja sluznice želuca ili početnog dijela dvanaestnika. Kada je želučana kiselina nadvlada obrambene strukture, odnosno sluz stjenke želuca ili dvanaesnika, tada dolazi do ulkusa.

UZROK

Uzrokuje ga infekcija želuca bakterijom helicobacter pylori, uzimanje nesteroidnih lijekova protiv bolova, a posreduje i stres. Tegobe uključuju bolove u području želuca ili ispod desnog rebrenog luka, zatim mučnine, napuhnutost pa čak i povraćanje krvi.

Čim pacijenti primijeti neki od znakova, potrebno je posjetiti liječnika. Dijagnostika se obavlja tako da pacijent i liječnik prvo obave razgovor, a onda slijedi gastroskopija, pretraga kojom se gastroskop uvodi direktno u želudac i dvanaesnik.

Iako je neugodna, gastroskopija je vrlo česta, egzaktna i višestruko korisna metoda, kaže nam pročelnik Zavoda za gastroenterologiju i hepatologiju KBCSM primarius Marko Duvnjak – “Često možemo imati da je karcinom vrlo sličan izgledu čira. U tom slučaju uzimamo uvijek i biopsiju.”

Također, uzima se i uzorak tkiva za provjeru ima li bolesnik infekciju bakterijom Helicobacter pylori. Ukoliko se utvrdi da postoji infekcija bakterijom H. Pylori, takvi pacijenti liječe se terapijom koja je kombinacija lijekova protiv kiselosti i obično dva antibiotika.

PREVENCIJA

Smatra se da do 20 posto ljudi tijekom života u jednom trenutku ima čir na želucu, odnosno dvanaesniku. Prevencija zahtjeva promjenu životnih navika.

Treba izbjegavati pušenje i konzumiranje žestokih alkoholnih pića, kao i koncentrirane šećere jer sve to dovodi do pojačanog lučenja želučane kiseline.