Epidemija gripe je na svom vrhuncu, a čest suputnik gripe je bronhitis – infektivna bolest donjeg respiratornog trakta. Osnovni simptom bronhitisa je dugotrajan ustrajan kašalj. Bolest može biti akutna ili kronična.

Akutni bronhitis obično nastaje nakon infekcije gornjeg respiratornog trakta. Prelazi u kronični ako simptomi traju nekoliko tjedana ili čak mjeseci i javljaju se uzastopno dvije godine. A kako akutni bronhitis započinje infekcijom gornjih dišnih puteva, prvi simptomi su simptomi prehlade.

Simptomi

Hunjavica, curenje nosa, konjuktivitis, blaži bolovi i teži bolovi u grlu, pritisak u predjelu sinusa i kašalj – najčešći su simptomi bronhitisa. Kod obične prehlade kašalj je slabo izražen, tako da se na bronhitis sumnja onda kada suhi kašalj preraste u iskašljavanje.

Od bronhitisa u populaciji najviše obolijevaju djeca mlađa od 5 godina. Najčešće se javlja upravo u prvim mjesecima godine, a infekcija se širi kapljičnim putem i dodirom.

Rizični čimbenici su zagađenost zraka, magla, i sezona gripe. Posebno su ugroženi pušači, ali i oni koji borave u zadimljenim prostorima i izloženi su pasivnom pušenju.

Terapija

Liječenje je, kaže internist Radovan Zrilić zapravo jednostavno: mirovanje, obilno uzimanje tekućine, te ako je riječ o suhom kašlju, prije spavanja se preporuča popiti lijek za ublažavanje tog kašlja. U principu se za liječenje bronhitisa ne prepisuju antibiotici, osim ako krvne pretrage pokažu jako povišene upalne parametre što ukazuje na bakterijske uzročnike.

Ako nakon prehlade uslijedi kašalj koji danima ne prolazi i pogoršava se, te ako su ti simptomi praćeni povišenom temperaturom i otežanim disanjem, važno je javiti se liječniku. Ne samo zbog dijagnoze i liječenja već i kako bi se isključile neke druge plućne bolesti.