Osjećate li se nekada kao da vam je trbuh napeta lopta, te da se to može i vidjeti? Dogodi li vam se da zbog nadutosti ne stanete u najdraže traperice? Pomoći ćemo vam da shvatite kako nadutost izbjeći, zašto do nje dolazi i kako si pomoći.

Brzi način života jedan je od razloga zašto je danas nadutost često neželjeni začin našim jelima. Kada hranu konzumirate brzinski gutate puno zraka. S druge strane, dolazi do neregulirane stolice i samim time bakterije se duže zadržavaju u stolici, fermentiraju i izazivaju nadutost.

Mnogi osjete nadutost nakon prve jutarnje kave. Ako je piju s mlijekom to je znak intolerancije na laktozu, kaže nam liječnica obiteljske medicine Vesna Rogan Čuš.

„Najveće opasnosti kod tih svih metaboličkih sindroma koji izazivaju poremećaje crijeva su sol, brašno i masti.“( Vesna Rogan Čuš, dr. med)

Poslovično je poznato da ćete naduti biti nakon konzumacije mahunarki, zatim prokulica, šparoga, ali i šljiva, krušaka, marelica… Ono što bi vas moglo iznenaditi je da gazirani sokovi koje često pijemo u nadi da će pomoći – učinit će upravo suprotno.

Zbog dodanog ugljičnog dioksida dolazi do stvaranja i zadržavanja samih plinova u crijevima. Umjetni zaslađivači te sva procesirana, zaslađena hrana kojoj je dodana fruktoza također može izazvati grčeve i bolove u trbuhu.

Sami si najbolje možemo pomoći konzumacijom malih obroka i laganom tjelesnom aktivnošću koja potiče pokretljivost crijeva.

Crijevnu floru često poremete i antibiotici. Bolan trbuh napuhan kao lopta, grčevi, vjetrovi, pa čak i proljev suputnici su nadutosti, ali mogu biti i simptomi velikog broja bolesti. Ako se jaki i bolni simptomi iznenada pojave, svakako potražite pomoć liječnika jer oni mogu ukazivati na upalne bolesti crijeva, kroničnu upalu želuca, ali i razne tumore.

Ipak, ako ste samo nešto loše pojeli ili popili, pomoći si možete i sami namirnicama kao što su čaj od metvice, peršin, ananas, đumbiri i probiotički jogurti jer sve te namirnice reguliraju probavu te ublažavaju grčeve i bolove u trbuhu.

Gladovanje, preskakanje obroka i laksativi nikako se ne preporučaju i oni vam neće pomoći u ublažavanju nadutosti. Ovdje su nužne promjene prehrambenih navika i razmišljanje o onome što vam se nalazi na tanjuru.