Slastice, francuska salata, razna pečenja i pokoja čaša pića više nego obično – priznajemo, bilo je teško odoljeti uživanju u blagdanskim delicijama. No, Božić je prošao, a nakon obilja hrane, idealno je vrijeme da organizam vratimo u rutinu i pružimo mu priliku za čišćenje, odnosno detoksikaciju ( detox ).

Naš organizam – jetra, bubrezi i crijeva regeneriraju se sami i nije nužno potrebno raditi uvijek ekstremne dijete da bi se organizam obnovio. Međutim, unosom većih količina alkohola i rafiniranih šećera, organizam biva zasićen nekom vrstom toksina. Stoga, pravilnom prehrano težimo da organizam oslobodimo i rasteretimo tih štetnih tvari.

Uklanjanje otrova iz organizma preporučuje se svakoj osobi, no posebice onima koji se osjećaju umorno, imaju premalo koncentracije, te česte probleme s probavom ili kožom.

Kako ističe nutricionistica Alma, detoksikacija donosi brojne pozitivne rezultate, od uklanjanja nadutosti, ublažavanja bolesti, obnavljanja crijevne flore pa do boljeg raspoloženja.

“Ja uvijek kažem, ako imate potrebu za slatkim poslije ručka, imate potrebu 3-5 kava dnevno popiti, nešto nije u redu s organizmom, potrebna je  promjena” – tvrdi Alma.

 

Fizička aktivnost

Detoksikaciju je poželjno napraviti dva puta godišnje, u proljeće i na jesen ili pak zimu nakon blagdana. No, čišćenje organizma ne podrazumijeva samo pridržavanje određenih prehrambenih navika.

Potrebno je povećati fizičku aktivnost. Ako niste ljubitelji trčanja, teretane i fitnessa, šetajte! Osim toga, bitno je imati dobar san. Spavajte minimalno osam sati dnevno, dajte si oduška u stvarima koje volite raditi, savjetuje Alma.

 

Dvotjedni program detoksikacije

Program detoksikacije nije individualan. Provodi se maksimalno dva tjedna, a evo koje bi prehrambene namirnice jedan detoksikacijski plan trebao uključivati. Za prvi tjedan detoksikacije važno se pridržavati sljedećih savjeta.

Ujutro na tašte popijte mlaku vodu s limunom. Do podneva jedite voće, poželjno je ono sezonsko. Treba paziti da banana nije prioritetno voće, već se jede kada se osjeti veća glad. Od podne pa nadalje jede se juhica sa šačicom prosa ili smeđe riže, uz to ide povrće, sirovo ili kao salata. Večera je ista kao i ručak.

U drugom tjednu detoksikacije uključuju se orašasti plodovi, meso i riba, nešto više proteina, ali i dalje ostajemo na juhi i sirovom povrću.

Tijekom detoksikacijskog programa, ne smijemo zaboraviti ni vodu. Uzimanje tekućine i hidratacija, od velike su važnosti za dobar rad crijeva, zdraviju kožu i regeneraciju organizma.

Detoksikacija ima veliki učinak i na naše psihičko stanje – povoljno se odražava na naše raspoloženje, dobar san i kvalitetu života. No, valja imati na umu kako je čišćenje organizma samo opcija – rješenje se krije u umjerenosti.