Nažalost, prema iskustvu liječnika, još uvijek, većina roditelja ne pazi na to koliko djeca unose šećera u sebe.

Djeca danas jedu trideset do četrdeset posto više šećera, nego prije pedesetak godina, a ono što definitivno nije dobro je da se uz to kombiniraju i gazirana pića koja, osim šećera, sadrže i neke druge tvari koje nisu dobre za dječje zdravlje.

Djeca, u prosjeku, jedu tri puta više šećera nego što bi bilo dobro za njihovo zdravlje. Prekomjerna konzumacija šećera kod djeteta može uzrokovati pretilost, karijes, ali i dijabetes tipa dva te bolesti srca.

Pretjerivanje sa slatkišima dovest će do debljanja, ali to debljanje kasnije dovodi do drugih metaboličkih bolesti, prvenstveno ono čega se bojimo je šećerna bolest, ali i masnoće, ateroskleroza i sve drugo što ide, tvrdi doktorica Nataša Rojnić Putarek.

 

Promjene u ponašanju

Neka djeca pri unosu više šećera mogu biti i hiperaktivna. Šećer luči endorfine koji uzrokuju osjećaj sreće. Velikom količinom šećera koje dijete unosi u organizam stvara se  golema količina inzulina, ravnoteža se pomiče, a taj inzulin naglo ruši šećer u krvi. Nastaje reaktivna hipoglikemija pa tako neka djeca imaju velike promjene u ponašanju.

Dugoročno, to može dovesti do hiperaktivnosti, pogotovo u djece koja su tome sklona. Tome doprinose i boje koje se vrlo često koriste u proizvodnji šećera i slatkiša i te boje u hipersenzibilne djece mogu također dovesti do hiperaktivnosti.

 

Kada je vrijeme za prve slatkiše?

Često se događa da nakon navale aktivnosti i energije, dijete potom postaje umorno i iscrpljeno. Docentica Rojnić Putarek kaže kako bi šećer trebalo maksimalno izbjegavati u prvoj godini djetetova života. Dvije do tri žličice jednostavnih šećera iz svih proizvoda preporučena je količina za djecu od jedne do četiri godine života.

Slatkiše nije dobro u potpunosti zabraniti. Ljudski organizam genetski je predodređen da voli slatko. Kada u nekoj određenoj fazi života zabranite djetetu da jede slatko, ono će to nadoknaditi u kasnijoj dobi i tada će ga jesti više nego što je potrebno.

 

Zdrave slastice

Prilikom kuhanja kolača kod kuće uvijek možete napraviti zdraviju verziju neke vama drage slastice. Bitno je da koristite što manje prerađenih šećera, pokušajte s prirodnim sladilima poput meda, sladila od žitarica, primjerice rižinog i ili agavinog sirupa.

 

Isprobajte ovaj neodoljivi recept za zdrave muffine.