Pretjerano izlaganje suncu može biti opasno i nanijeti veliku štetu našoj koži, no ono umjereno može biti dobro za naše zdravlje. Izlaganje suncu dovodi do stvaranja vitamina D u našem organizmu. Smatra se da D vitamin utječe na sve. Ne kaže se bez razloga da je vitamin D danas ono što je nekada bio vitamin C. Ljudi koji imaju manje količine D vitamina u organizmu su podložniji virusnim infekcijama, isto tako zbog nedostatka može doći do pogoršanja nekih autoimunih bolesti, tvrdi doktorica Vjekoslava Amerl Šakić.   

 

Vitamin D sudjeluje u homeostazi, odnosno u ravnoteži kalcija, fosfora i magnezija u organizmu. Zato se daje u prevenciji od osteoporoze, napominje Amerl Šakić, kako bi kosti ostale zaštićene.

 

Simptomi

 

Važno je ne zanemariti signale koje nam šalje vlastito tijelo. Kroničan umor, bolovi u mišićima i zglobovima, sklonost prehladi, sve su to znakovi nedostatka vitamina D.

 

Zapanjujući je i podatak kako je multipla skleroza u porastu, između ostalog, zato što se djeca puno manje igraju vani, a sve više vremena provode u zatvorenom, najčešće na računalu ili mobitelu. Osim na kosti, djeluje i na mišiće.

 

Ljudi koji imaju manjak D vitamina, posebno stariji i oni koji su vezani uz stacionarne ustanove, u staračkim domovima, koji ne izlaze puno van, kod njih postoji veća opasnost od padova.

 

Stariji ljudi trebali bi stoga uzimati veće količine D vitamina unutar prehrane te pojačati fizičku aktivnost.

 

Kako nadoknaditi vitamin D?

 

Ne preporuča se uzimati Vitamin D na vlastitu ruku. Prije bilo kakvog uzimanja trebalo bi posjetiti liječnika, odrediti koncentraciju D vitamina u krvi i ako su vrijednosti stvarno niske, liječnik će vam propisati odgovarajuću terapiju.

 

Količina D vitamina u našem organizmu zimi ovisi o tome kolike zalihe čuvamo još od ljetnih mjeseci. Ipak, prikupljajte te zalihe pametno i ne izlazite na sunce u dijelu dana kada je ono najjače.