Svaka osoba ima svoj plan prehrane i svaka osoba misli da je baš taj plan za nju najbolji. No što je zapravo pravilna prehrana. Što kažu stručnjaci? Prema njima, to je oblik uravnotežene prehrane kojom su potrebe organizma za energijom, vitaminima i mineralima zadovoljene tijekom čitavog dana.

Preporučeni dnevni unos energije je 50 do 60 posto energije iz ugljikohidrata, 10 do 20 posto bjelančevina, odnosno proteina i do 30 posto masnoća, od čega 10 posto mora biti zastupljen o zasićenih masnih kiselina, tvrdi nutricionistica Sanja Jelušić.

Kalorija, u organizam treba unijeti dovoljno, ali pri tom paziti da ne pretjeramo. Potrebno je pripaziti na unos i potrošnju kilokalorija da bi se održao neki balans, odnosno optimalna tjelesna težina, a samim time i očuvalo zdravlje.

 

Doručak je najvažniji obrok u danu

Iako ga mnogi preskaču i pri tom rade veliku grešku, doručak je najvažniji obrok. Zauzima 25 posto energetskih potreba u toku cijeloga dana, a ponajviše se preporuča mlađoj populaciji.

Nakon doručka, druga dva glavna obroka su ručak, večera, ali i dva među obroka. Najbolje je, tada, pojesti neko voće, jabuku ili bananu. Naravno, potrebno je jesti raznoliko i uzimati namirnice iz svih prehrambenih skupina. Treba jesti što više povrća, voća, cjelovitih žitarica i grahorica.

Unosom tih  cjelovitih žitarica, voća, povrća, unosimo polusaharide, odnosno, unosimo vitamine, minerale i dijetalna vlakna. Sve što je potrebno našem organizmu da bi funkcionirao tijekom cijeloga dana.

Da bi hrana koju jedemo imala adekvatan učinak treba jesti polako, žvakati lagano i uživati u svakom zalogaju. Uz sve to iznimno je važno piti dosta tekućine, najviše vode. Litru i pol do dvije na dan, jer naš organizam čini 75 posto vode.

Ukoliko se radi o pojačanoj tjelesnoj aktivnosti, potrebno je unositi i više tekućine, ali isto tako ograničiti unos masti, šećera i soli kako bi očuvali naše zdravlje. Naime, smatra se da preveliki unos soli i šećera uzrokuje kronične bolesti.

Uz sve to treba se baviti nekom tjelesnom aktivnošću, od 30 do 60 minuta na dan i slušati svoj organizam. Ukoliko primijetite poremećaje u prehrani, a to znači da jedete malo, ili pak, pretjerano, obvezo potražite pomoć liječnika kako bi on preventivno reagirao na moguće bolesti. Bolje spriječiti nego liječiti!