Predanja kažu kako su Egipćani prvi počeli uzgajati ovu biljku. Češnjak su Egipćani smatrali svetim, a pronađen je u grobnicama faraona. Znali su i za ljekovita svojstva češnjaka – davali su ga robovima da povećaju njihovu snagu i otpornost na bolesti.

 

Zbog svojih svojstava, češnjak povoljno utječe na mnoge bolesti poput infekcija, artritisa, bolesti dišnih puteva, probavnih tegoba, parazita i kroničnog umora. Najviše se istraživanja radi o tome kolike bi doze češnjaka mogle pomagati oboljelima od karcinoma, a da ima nekakav pozitivan efekt.

U kojim oblicima konzumiramo češnjak?

Češnjak je dostupan u različitim oblicima – tabletama, praškastom obliku, ili kao ulje. No, većina ljudi poseže za svježim češnjakom.

Da bi pozitivno djelovao na naš organizam, češnjak se mora se uzimati u velikim dozama, 30ak režnjeva, tvrdi nutricionistica Sanja Jelušić.

Zvuči nevjerojatno, ali prema tvrdnji nutricionistice je točno! Količina od 30-tak režnjeva češnjaka može sniziti krvni tlak, poboljšati lipidogram, ali djelovati antivirusno i antikarcinogeno.

Što kažu istraživanja?

 

Brojna istraživanja češnjaka potvrđuju da ova biljka igra važnu ulogu u zdravlju našeg kardiovaskularnog sustava. Češnjak štiti krvne stanice i žile od upalnih i oksidativnih procesa. Istraživanja su pokazala da češnjak pozitivno djeluje i na koštani i mišićni sustav.

Da biste iskoristili ljekoviti potencijal češnjaka, zgnječite ga ili ga sitno narežite. To pospješuje oslobađanje posebnih enzima, koji pretvaraju alin u alicin. Zbog svojih antibakterijskih svojstava, češnjak je odlično sredstvo protiv kašlja i infekcija respiratornog trakta. Većina ljudi neće imati nikakvih nuspojava konzumiranjem ove namirnice.

 

Ipak, ukoliko netko ima alergiju na češnjak tim osobama se ne preporuča češnjak, u nikakvom obliku. Sljedeće koje osobe moraju paziti na unos češnjaka su osobe koje imaju neke probavne poteškoće, poput gastritis i slično.