Kada su jaja u pitanju navikli smo na ona s ljuskom smećkaste, točnije, oker boje. Ona s bijelom ljuskom do nedavno smo viđali samo u filmovima, ali sada ih možemo naći i na našem tržištu. Za vas smo istražili koja su bolja i postoji li uopće razlika.

Osnovne razlike ustvari nema. No razlika je u pasmini nesilica. Tako ljuske mogu biti bijele boje, smeđe, čak nekad i zelenkaste i plavkaste.

Bijela jaja nesu pasmine kokoši koje imaju bijelo perje – i to je dakle jedina razlika. Kada je u pitanju nutritivna vrijednost, ona ne ovisi o boji ljuske, već o prehrani nesilica.

„Ako je to nekakav domaći uzgoj u kojemu se koristi netretirana hrana koja nema pesticida u sebi, ako se ne koriste antibiotici, tada su ta jaja zapravo nutritivno kvalitetnija.“ (Vedrana Dučkić,, nutricionistkinja)

Jedno jaje ima oko 70 kalorija, poveću količinu vitamina B, a i poslovično je bogato proteinima, poglavito u bjelanjku i to čak do šest grama.

Dodajmo još da stručnjaci kažu kako je bolje jesti kuhana od pečenih jer ljuska prilikom kuhanja čuva nutritivnu vrijednost jajeta i u bjelanjku i u žumanjku.

Najbolje su i najukusnija kada su svježa, ali kako razlikovati svježa od onih starijih?

„Svježa jaja uvijek imaju kompaktan žumanjak, imaju bjelanjke čak onako lagano mutne boje i recimo kada bismo ih stavili u vodu ona bi potonula dok kod nekakvih starijih jaja zračna komorica je nešto veća pa ona isplivaju na površinu i naravno po mirisu.“ (Vedrana Dučkić,, nutricionistkinja)

Svježa da, sirova baš i ne. Stručnjaci kažu da piti sirova jaja i nije baš preporučljivo. Ali da, ona stari ipak stoji, pa odlučili se vi za bijela ili oker sjetite se da svako jutro jedno jaje organizmu snagu daje.