Životna navika većine građana Hrvatske, što pokazuju istraživanja nije cjelogodišnje vježbanje. Treća smo nacija po pretilosti u Europi. Lampice o dobrom tijelu i skidanju kilograma, kod većine se upale prije ljeta. Zato mnogi kreću na rigorozne dijete.

 

Kada gubimo masno tkivo toksini iz našeg masnog tkiva ulaze naglo i u krvotok. To može biti vrlo opasno i ljudi se često osjećaju umorno, iscrpljeno, imaju glavobolje, a moguće su i veće posljedice.

Svaka nagla promjena u našem organizmu, bilo da je riječ o promjeni načina prehrane ili naglo pojačanje fizičke aktivnosti, nije dobra. Naime, organizam nije spreman na takvu promjenu i tu se izlažemo čitavom nizu rizika prije svega ozljeda koje su dosta česte, tvrdi doktor Milan Mazalin.

Svaka aktivnost, dodaje liječnik mora biti postepena, prilagođena godinama i fizičkom stanju osobe. No, ono što nas zanima jest – može li se zaista naglom dijetom ili pretjeranim vježbanjem skinuti i do desetak kilograma?

Prvi i osnovni savjet je promijeniti prehrambene navike. No i to mora biti lagano i postupno jer je nagli gubitak tjelesne mase šok za organizam.

 

Muškarac i žena kupuju u dućanu - rad nedjeljom

 

Nutricionistica Vedrana Dučkić savjetuje jesti meso koje nije masno, tipa piletine, puretine, teletine, junetine. Osim toga, bilo bi poželjno u prehranu uvesti orašaste plodove, biljna ulja, poput maslinovog i bućinog ulja.

Vedrana obvezno preporuča integralnu rižu i tjesteninu, svježe voće i povrće – mrkvu, brokulu, kelj, špinat, blitvu, cvjetaču te ribu. Svakako je bitno unijeti u tijelo i dovoljno tekućine – dvije do tri litre na dan – vode, nezaslađenih biljnih čajeva s limunovim sokom ili đumbirom. Ne preporučuju se rafinirani proizvodi, gazirani napici, velike količine slanog i slatkog. Bitna je dobra volja, upornost i strpljenje.