Usprkos velikoj popularnosti, vrlo malo nas uistinu zna što je meditacija. Neki smatraju da je meditacija mentalna koncentracija na neku ideju, drugi smatraju da je meditacija stanje potpune opuštenosti, istina je da definicija ima mnoštvo, ali cilj je isti – mir.

Usporiti, postati svjesni sebe, života oko nas. To nije stanje u kojem je potrebno nešto činiti ili o nečem razmišljati. Meditacija je stanje svijesti, stanje istinskog, dubokog mira unutar nas koji se pojavi kada je um smiren i tih, no kompletno budan.

S meditacijom su nas upoznale zemlje Istoka gdje se prakticira već tisućama godina. Meditativne tehnike, koje nam je donio Istok, generacijama su se poboljšavale i usavršavale. Svakodnevnom praksom nepogrešivo će nas dovesti do stanja mira i olakšanja od stresa.

 

Kako započeti?

Zaista je jednostavno. Pokušamo isključiti sve što stvara buku, mobitel, televiziju, radio, čak i ljude. Sjednemo uspravnih leđa na stolicu ili na pod prekriženih nogu. Udobno se smjestimo i počnemo opuštati svoje tijelo. Dio po dio.

Mentalno prolazimo svoje tijelo od glave do nogu i počnemo osluškivati svoj dah. Pratimo koliko traje udah, a koliko izdah. Ne kontroliramo svoje disanje, već se fokusiramo na sadašnji trenutak. Misli će dolaziti i odlaziti, one ne prestaju, mozak se ne isključuje. Stoga, pokušajte odmoriti svoj um neka misli samo prođu, primijetimo ih i vratimo fokus na dah.

Budite strpljivi, odaberite vrijeme u danu kada ćete sjesti sami sa sobom, opustiti se, osluškivati svoje disanje i vjerujte, postići ćete stanje mira.

 

Meditacija nije koncentracija

Koncentracija je pokušaj da se fokusiramo na jedan objekt ili ideju na određeni vremenski period. Tehnike vizualizacije su jedan od tipova koncentracije. To će svakako pomoći da se primirimo i uzemljimo, međutim to nije meditacija.

 

Meditacija nije prepuštanje kontrole

Često nismo ni svjesni mnogih zvukova, boja ili mirisa oko nas jer smo navikli na njih. Trenutak gdje obratimo pažnju na te stvari i odlučimo ne reagirati nije meditacija. Divno je da smo svjesniji svijeta oko nas, ali naša osjetila će i dalje primati informacije i zaokupljati naš um. Meditacija je stanje bez razmišljanja.

 

Meditacija nije kontrolirano disanje

Da, vježbe disanja će svakako pomoći da uspostavimo unutarnju ravnotežu, da se umirimo, povučemo unutar sebe. Vježbe disanja mogu biti odlična priprema za meditaciju.

Dokazano je da stres povećava sklonost bolestima. Također je dokazano da je meditacija najučinkovitija tehnika za smanjivanje stresa. Kateholamini, hormoni koje izlučuje nadbubrežna žlijezda u stresnim situacijama, meditacijom se znatno smanjuju. Dapače, povećava se aktivnost parasimpatičkog živčanog sustava čime se organizam usporava.

Meditirajte svaki dan barem nekoliko minuta, garantirano ćete poboljšati kvalitetu života. Nije zanemarivo, smanjit ćete i troškove odlazaka kod liječnika.