Menopauza predstavlja prirodno razdoblje velikih promjena u životu žene, koje često mogu biti praćene raznim teškoćama. Neki od simptoma menopauze i klimakterija mogu u velikoj mjeri utjecati na fizičko, ali i psihičko stanje tijekom ovog razdoblja. No mjesta panici nema, jer se simptomi klimakterija i menopauze mogu znatno ublažiti te na taj način olakšati završetak reproduktivnog ciklusa žene.

 

Razdoblje i promjene su uistinu individualne. Ovise o načinu života, sociološkom sagledavanju i emocionalnom stanju žene, kao i njenom poslovnom okruženju u kojem radi.

Fizičke i psihičke promjene

Promjene koje nastupaju kod žena koje su ušle u menopauzu prvenstveno se odnose na nedostatak hormona estrogena. Psihičke promjene, s druge strane ovise uvelike o tome kako ih žena doživljava.

Tome svakako ne pridonosi diktat okoline kako žena mora vječno biti mlada i fit. Realnost je drugačija, morate živjeti sukladno sa vašim tijelom i mogućnostima vašeg tijela.

Valunzi – glasnici klimakterija

 

 

Osim navedenih promjena, postoje i one karakteristične za klimakterij, razdoblje koje prethodi posljednjoj menstruaciji. Najčešći i vrlo neugodni glasnici su dobro poznati, valunzi. Karakterizira ih navala vrućine što može biti izrazito neugodno i nelagodno, tvrdi ginekologinja Ulla Marton.

Menopauza je promjena, sama po sebi o kojoj se malo razgovara. Zašto jedno sasvim normalno, prirodno stanje koje kad-tad nastupi kod svake žene svodimo na taboo temu? Ženama je često neugodno apostrofirati samom liječniku kod kojeg idu da su u razdoblju menopauze, kaže Marton.

U Hrvatskoj žene u prosjeku ulaze u menopauzu između 51. i 52. godine života. No, postoji i populacija žena koje ulaze u menopauzu u ranim 40im godinama.

Najvažnije od svega jest prihvatiti menopauzu kao normalno, prirodno stanje ženskog organizma, prihvatiti dobre, ali i loše strane koje s tim razdobljem dolaze, te ga učiniti svojom drugom mladosti.

 

 

Redovito vježbanje, boravak u prirodi, kontrola tjelesne težine, nepušenje, izbjegavanje alkohola i kofeina, uzimanje hrane bogate vitaminima i mineralima, posebno kalcijem može pomoći kada nastupi razdoblje menopauze. Važno je menopauzu i postmenopauzalno razdoblje shvatiti kao prirodan tijek života, a ne kao bolest.