Virusne bradavice jedna su od najčešćih zaraznih kožnih bolesti kod djece. Najviše se javljaju u školskoj dobi, a gotovo svako peto dijete ima ovaj problem. Riječ je o dobroćudnim novotvorinama kože i sluznice koje nastaju kao posljedica infekcije HPV-om. Postoji više od 150 vrsta HPV-a koji uzrokuju različite oblike i kliničke slike bradavica.

Najčešće se pojavljuju na prstima, laktovima, koljenima i tabanima. Izgledaju kao čvorići na koži koji imaju hrapavu površinu. Često su prisutne i crne točkice koje predstavljaju trombozirane kapilare. Te bradavice, pogotovo koje nastaju ispod nokta ili na tabanima, su izrazito bolne i mogu nam ometati svakodnevne aktivnosti.

Postoji više metoda liječenja, ovisno o veličini i broju bradavica. Ipak, prvenstveno se primjenjuje krioterapija, zamrzavanje tekućim dušikom.

Za virusne bradavice postoje i takozvani narodni lijekovi pa nije neobično čuti da se razmjenjuju recepti za razne kućne pripravke koji bi trebali pomoći. Najčešće se spominju luk, limun i ocat. Međutim, takvo samoinicijativno liječenje može biti opasno jer mogu nastati ožiljci i pigmentacija.

Oko 65% bradavica prođe samo od sebe u roku od dvije godine, no bez obzira na tu činjenicu, važno ih je liječiti. Ako se ne liječe, može doći do različitih tegoba i infekcija. Osim toga, mogu se proširiti na različite dijelove tijela autoinokulacijom, odnosno da pacijent prenese s jednog dijela kože na drugi.

Liječenje virusnih bradavica može trajati nekoliko tjedana, ali ako se ne liječe mogu opstati na koži nekoliko godina. No valja imati na umu da se virusne bradavice čak i nakon potpunog izlječenja, mogu ponovno pojaviti.

Kako izbjeći zarazu?

Do zaraze najčešće dolazi izravnim kontaktom, no virus se može zadržati i na različitim predmetima i površinama. Ako se kućanstvo dijeli s osobom koja je zaražena, treba izbjegavati korištenje zajedničkih ručnika ili nošenje obuće osobe koja je zaražena.

Isto tako, treba izbjegavati predmete koji su bili u dodiru s bradavicom. Najčešće se bradavice prenose na vlažnim prostorima, bazenima, saunama, teretanama, tuševima pa je potrebno nositi zaštitnu obuću – natikače.

Najvažniji čimbenik prevencije je održavanje higijene, posebice ruku. Izostanak brige o higijeni dovodi do širenja virusa.