Pneumokokne bolesti su danas najčešće bolesti uzrokovane bakterijama u dječjoj populaciji. Pa kako prepoznati da Vaše dijete ima pneumokoknu bolest?

Najčešći prvi simptom je visoka tjelesna temperatura, dakle vrućica. Kod starije djece razvija se bol u uhu ili bol u licu ako imaju sinuitis.

Da bi nastala pneumokokna bolest, potrebno je da ima “pomagača”. Taj pomagač je virusna bolest, koja najprije ošteti epitel dišnog sustava, gornjeg dijela, na takav epitet se naseli pneumokok i izazove neinvazivne bolesti, tvrdi Goran Tešović specijalist pedijatrijske infektologije.

Vrste pneumokoknih bolesti

Pneumokokne bolesti dijele se na dvije skupine. Jedne su bolesti respiratornog sustava, a druge invanzivne pneumokokne bolesti. Bolesti koje ostaju ograničene na respiratorni sustav su kod mlađe djece upala srednjeg uha, a kod nešto starije upala sinusa. U bilo kojoj dobi to može biti i upala pluća.

Od pneumokoknih bolesti najčešće oboljevaju djeca u dobi od šest mjeseci do tri godine.

Dakle, prije kraja druge godine života, svako dijete oboli od nekog oblika pneumokoknih bolesti, najčešće je to upala srednjeg uha.

To su bolesti koje se lako prenose u zimskim mjesecima, kada ima dosta virusa. Preporuke roditeljima su da cijepe djecu već u dojenačkoj dobi, ističe profesor Tešović. Naravno, ako do bolesti dođe.

Savjet za roditelje

Roditeljima se savjetuje kada primijete prve respiratorne simptome, da najprije počnu sa terapijom kod kuće, da isključe djecu iz kolektiva. Ako simptomi potraju duže onda je potrebno obratiti se liječniku pedijatru.

Najčešće djecu pogađaju upala srednjeg uha ili upala pluća. Postupak liječenja traje do tjedan dana. Da bi se bolest kako-tako izbjegla važno je djecu izvoditi u šetnje, čak i zimi kada su niže temperature te redovito održavati higijenu nosnica.