Vjerojatno najčešća novogodišnja odluka je ona – počinjem vježbati. Često u medijima čujemo kako su teretane prepune nakon blagdana, no želja za vježbanjem u Hrvatskoj, prema mišljenju fitness trenera, nije dugog vijeka.

Najveća zabluda sigurno je ona – krećem s teretanom od 1.1. Onda se zaredaju novogodišnje proslave, skijanje, ljudi se potroše i odluku o vježbanju prolongiraju za proljeće. Nažalost, teretane se popune tek u trećem mjesecu, kaže nam Marko Lončar, fitness trener.

 

Što početnici trebaju znati prije nego krenu u teretanu?

Kako bismo Vam olakšali proces vježbanja, odlučili smo ispitati Marka što sve jedan početnik treba znati. Za početak koje pogreške nikako ne smijemo činiti.

Najveća i najčešće greška jest forsiranje. U proces vježbanja potrebno je ući postepeno. Krenuti od lakših treninga i postepeno dizati opterećenja i kontinuitete treninga. Osim toga, prije nego uopće krenemo s vježbanjem, moramo si postaviti cilj, da bismo znali kako vježbati.

 

Zagrijavanje

Zagrijavanje i istezanje – dvije su stavke koje nikako ne smijemo zanemariti tijekom vježbanja ako ne želimo riskirati ozljede i bolove u mišićima.

Zagrijavanje je najbitniji dio treninga. Pitate se zašto? Zato što je trening sam po sebi stres. Da bismo prevenirali ozljede, nužno je zagrijati se na početku. Na taj način naše tijelo navodi vodu u zglobove, diže tjelesnu temperaturu, sprječava se do 80 posto ozljeda, naravno, ako se adekvatno zagrijemo.

Početnicima se savjetuje sljedeći plan i program vježbanja – dan treninga, dan odmora. Tri do četiri puta tjedno vježbati, sasvim je dovoljno, uzevši u obzir užurbani stil života.

Savjet fitness trenera Marka Lončara je da trening ne prelazi sat i petnaest minuta sa zagrijavanjem, jer nakon 15 minuta luči se hormon kortizol koji, jednostavno rečeno –  jede mišiće.

 

Muškarci su u teretani, a žene na fitnessu

Kako ističe Marko, najčešće treniraju muškarci u dobi od 25 do 40 godina, dok žene više posjećuju grupne treninge. Za one kojima se pak teško natjerati doći do teretane, alternative postoje.

Jedna od alternativa je vježbanje sa vlastitim tijelom – iskoraci, čučnjevi, čučnjevi uz zid, klasični trbušnjaci, ležnjaci za gornji i donji dio leđa. Prednost ovih vježbi jest što se mogu izvoditi kod kuće ili pak u prirodi, ako vam vremenski uvjeti to dopuštaju.

Vrijeme je da svi stavimo naglasak na skrb o vlastitom tijelu, bilo da je riječ o dugim šetnjama, odlascima u teretanu i fitness centre ili vježbanje kod kuće. Nije uzaludna poznata latinska poslovica – u zdravom tijelu, zdrav duh.