Čini se kako u ovo zimsko doba mnogi, pa čak i oni koji su tijekom godine aktivni – ipak posustanu kada je u pitanju vježbanje. Hladnoća i nepovoljni zimski uvjeti jednostavno ubiju motivaciju i radije ostanemo doma uz dekicu i čaj. Ipak, održavanje kontinuiteta vježbanja i kada se temperature vani spuste, ima svojih prednosti.

Posjetili smo Kineziološki fakultet te iz prve ruke saznali zašto ne smijemo zanemariti fizičku aktivnost u ovim hladnim mjesecima. U našem se organizmu tada, naime, događaju mnoge promjene.

Osim što smo manje aktivni u našem organizmu dolazi do hormonskih promjena, otkriva nam profesorica Lana Ružić. Također, stišću se krvne žile i povećava se tlak.

Ubrzo ćemo se buditi po mraku i dolaziti kući s posla isto tako u mrak. Neka istraživanja pokazuju, tvrdi profesorica Ružić, da se broj koraka koje dnevno napravimo smanjuje paralelno sa smanjenjem trajanja dana, ali i padom temperature. Zbog svega smo toga pod povećanim rizikom od kardiovaskularnih bolesti. Štoviše, postotak rizika u zimsko vrijeme sa 4 se popne do čak 7 posto.

No, iako će temperature uskoro biti jednoznamenkaste, ne moramo nužno vježbati na otvorenom. Zimi bi organizirano vježbanje u zatvorenim objektima kao što su primjerice teretane ili grupni programi – možda za vas bilo rješenje koje bi vas čak i dodatno motiviralo.

“Tri puta tjedno, makar u zatvorenom, ne bi trebao biti neki bauk” tvrdi profesorica Ružić.

Potrebno je samo malo motivacije, a najbolja motivacija treba vam biti vaše zdravlje. Fizička aktivnost pomaže u prevenciji kroničnih bolesti jer čini organizam snažnijim i otpornijim na stres. I zato ju nemojmo zanemariti niti u zimskim mjesecima, jer osim što njome možemo skinuti kilograme viška koje tada nakupimo, na taj način prvenstveno čuvamo svoje zdravlje.