Možemo li izgledati mlađe, ali po mogućnosti bez puno znoja i truda oko toga? Vjerovali ili ne, joga nam može pomoći u tome!

Kako bi se u svom tijelu osjećali mlađe, treba nam okretnost, točnije treba nam fleksibilna kralježnica. Snaga, balans i fleksibilnost gube se s godinama. Postoje jednostavne vježbe koje će našu kralježnicu učiniti pokretnijom, tijelo će biti snažnije, a samim time osjećat ćemo se poletnije i ugodnije u svom tijelu.

Tadasana

Ovo je jedan od najvarljivijih joga položaja jer imate osjećaj da ne radite skoro ništa, a nakon par minuta shvatite da vas boli cijelo tijelo! Stanite uspravno s paralelnim nogama, ruke uz tijelo. Usredotočite se na stopala i pokušajte ravnomjerno rasporediti tjelesnu težinu. Bez podizanja stopala s poda, pomičite se naprijed, unatrag i bočno dok ne shvatite gdje je vaše središte. Cilj je pronaći ravnotežu i ravnomjerno rasporediti težinu. Nakon par minuta shvatit ćete da nema mišića na vašem tijelu koji nije uključen.

Položaj drveta

Položaj drveta izvrsna je vježba za balans. Stanite u uspravnom položaju, a zatim prebacite većinu tjelesne težine u lijevu nogu. Stopalo desne noge prislonite uz list ili bedro lijeve noge. Ruke su u položaju molitve ispred tijela. Dišite nekoliko dahova, zatim polako spustite nogu i zamijenite položaj nogu.

 

 

Položaj stolice

Ovo je jedan od najtežih joga položaja jer istovremeno svi mišići tijela rade vrlo aktivno.
Koljena i stopala stisnite zajedno i krenite unazad sa stražnjicom kao da ćete sjesti na neki stolac iza vas. Unazad idite koliko vam je ugodno i dok imate ravnotežu, ali pokušajte izazvati svoje mišiće. Kako biste zaštitili koljena, pogled sumjerite prema njima i provjerite vidite li nožne prste. Ako ih ne vidite, pomaknite se još unazad. Ruke su ispružene ravno ispred.

Pas prema dolje

Joga je vjerojatno najpoznatija upravo po ovom položaju. Izveden ispravno, ovaj položaj idealan je za zdravu kralježnicu i istezanje cijelog tijela. Izvodi se tako da su ruke i stopala na podu, trbušni mišići stisnuti, stražnjica visoko u zraku. Prsti na rukama su rašireni i guraju pod naprijed, dok stopala guraju pod iza. Iako se pokret guranja ruku i nogu ne vidi, osjetiti ćete mišiće cijelog tijela. Pokušajte rasporediti ravnotežu jednako na ruke i noge i zadržite par dahova.

Izdržaj na rukama

Ovo je položaj koji jača gornji dio tijela i trbuh. Započnite ga na rukama i koljenima, pazeći da su ruke ravno pod ramenima. Podignite koljena od poda, učvrstite trbuh, stražnjica prema gore i dišite nekoliko dahova.

 

 

Sjedeći okret

Okreti pomažu fleksibilnosti kralježnice i olakšavaju bolove u leđima. Sjednite uspravnih leđa s prekriženim nogama. Na izdisaj, lagano se zaokrenite udesno, pokret kreće iz baze kralježnice. Dok krećete, položite lijevu ruku na desno koljeno i desnu ruku iza sebe za ravnotežu. Sa svakim izdahom pokušajte produbiti okret. Vratite se u sredinu, a zatim ponovite na lijevoj strani.