Jedan ste od onih koji se voli dobro iznojiti na treningu. Yoga, pilates i slični treninzi čine vam se dosadni? Jeste li probali kružni trening?

To je jedan od najefikasnijih načina da poboljšate kondiciju. Ovaj oblik treninga primjenjiv je u doslovno svim prostorima – u teretani, sportskoj dvorani i igralištu ili pak u kući ili stanu.

Riječ je o treningu u kojem se kombinira različit broj vježbi – najčešće njih 8 do 12. Vježbe mogu biti ili one bez vanjskog opterećenja u kojima se koristi samo vlastito tijelo – kao što su skokovi, vježbe jakosti, sklekovi, čučnjevi… ili vježbe s opterećenjem -primjerice s utezima.

Budući da nismo vješti vježbači po savjet kako izvoditi kružni trening otišli smo, a gdje drugo, nego na Kineziološki fakultet u Zagrebu gdje nam je profesorica Cvita Gregov pojasnila o čemu se ovdje radi – „Te vježbe se u kružnom treningu izvode relativno brzo i izvode se na određeni vremenski period – odnosno najmanje 30 sekundi po radnom mjestu.“

Iako Vam s to možda čini jednostavno, kružni trening se, tvrdi profesorica Gregov nikako ne bi smio izvoditi bez nadzora stručnjaka kineziologa koji je upoznat sa stanjem, odnosno fizičkom spremom osobe koja vježba.

S obzirom da je riječ o treningu visokog intenziteta, ukoliko vježbe ne izvodite pravilno može doći do problema ili čak iozljeda kralježnice, koljena ili pak zglobova.

Ovakvim treningom možemo utjecati na razvoj snage, izdržljivosti, agilnosti, brzine, eksplozivnosti, razvoju specifičnih vještina, gubitak kilograma ili na bilo koji drugi aspekt koji nam je značajan.

Donosimo vam primjer kako izgleda jedan krug kružnog treninga:

Zgibovi – interval rada 30 s, interval odmora 30 s

Čučnjevi – interval rada 30 s, interval odmora 30 s

Sklekovi – interval rada 30 s, interval odmora 30 s

Trbušnjaci – interval rada 30 s, interval odmora 30 s

Iskoraci – interval rada 30 s, interval odmora 30 s

Leđnjaci – interval rada 30 s, interval odmora 30 s

Nakon što završite jedan krug, odmorite 2-5 minuta i ponovite kruh još jednom, ili više puta ako imate snage.

Dobra stvar je što kružni trening možete vježbati i u paru ili pak grupno. Dobro je za motivaciju, ali i odličnu atmosferu.