Ako se bavite jogom, svjesni ste njenih prednosti. Osjećate se sretnije, puni ste energije, fokusirani ste, manje ste pod stresom, a dobrobiti za tijelo je beskonačno mnogo. No, jogu ne morate nužno vježbati u joga studiju. Uz malo mašte i snalažljivosti, vježbe možete izvoditi i na poslu! Osim što ćete pomoći sebi, motivirat ćete i kolege.  Možda se brinete kako će vas kolege gledati ako krenete raditi pozdrave suncu. Možda vam se čini da je ured vrlo neprikladno mjesto za jogu, no nema potrebe za neaktivnošću. Nemojte pristati na nju. Jedna američka tvrtka provela je istraživanje koje je pokazalo da se zbog fizičke neaktivnosti u svijetu troši oko 67,5 milijardi dolara godišnje na zdravstvene troškove. Potrebno je samo malo dobre volje, a uz ove prilagođene jogijske vježbe nećete dobiti neobične poglede iz susjednog ureda.

 

  1. Dizanje ruku na stolici

    Uspravnih leđa sjednemo na stolicu, ruke stavimo pored tijela i s udahom dižemo ruke ravno iznad glave, s izdahom ih spuštamo dolje. Ova vježba poboljšava držanje i oslobađa vas napetosti u ramenima i leđima. Ponovimo vježbu nekoliko puta.

  2. Okret ulijevo i udesno

    Uspravnih leđa sjednemo na stolicu i udahnemo. Na izdah se okrenemo iz dna kralježnice u jednom smjeru pritom se loveći za naslon stolice. Udahnemo i izdahnemo 5 do 10 puta, pa ponovimo u drugu stranu. Ovaj položaj olakšava bolove u leđima i pomaže probavi.

  3. Otvaranje ramena

    Stanemo nekoliko koraka dalje od stol. Ruke stavimo iznad glave i ravnih leđa idemo u pretklon naprijed dok ruke ne dođu do stola. Zdaržimo položaj par sekundi i ravnih leđa se vratimo nazad u stajaći položaj. Ponovimo nekoliko puta.

  4. Vježba za ručne zglobove

    Kako bi se oslobodili napetosti u rukama, posebice podlakticama, savijamo ručni zglob naprijed i nazad. Prvo s laktovima uz tijelo, a onda s ispruženim rukama.

  5. Pretklon naprijed

    Bolovi u vratu i ramenima česta su pojava nakon dugog sjedenja. Iz stajaćeg položaja ravnih leđa  krenemo u pretklon, kao da ćemo dotaknuti nožne prste i zatim se opustimo. Ostanemo koji trenutak i polako krenemo nazad u stajaći položaj. Kolegama na poslu uvijek možemo reći da vežemo vezice na cipelama.

  6. Otvaranje kukova

    U sjedećem položaju prebacimo lijevi gležanj iznad desnog koljena. Dišemo. Zamijenimo noge.

  7. Istezanje nogu

    Sjedimo na rubu stolice, a petu jedne noge stavimo na drugu stolicu. Ravnih leđa krećemo prema ispruženoj nozi koliko nam je ugodno. Dišemo nekoliko dahova, pa zamijenimo noge.

  8. «Kravlje lice»

    Poza koja popravlja držanje, oslobađa napetost u ramenima i osnažuje trbušne mišiće. Sjedimo uspravno na stolici i desnu ruku stavimo iza na sredinu leđa. Lijevu ruku stavimo iza glave. Pokušamo prstima uloviti ruke i držimo par sekundi. Zamijenimo ruke.

  9. Sjedeći pretklon

    Isprepletemo prste ruku iza uspravnih leđa, otvorimo ramena i nagnemo se naprijed iz struka. Ruke guramo prema gore. Držimo nekoliko trenutaka i dišemo. Ponovimo koliko nam je ugodno.