Doručak je najvažniji obrok u danu kojeg mnogi preskaču. Ako nemate naviku doručkovati, razmislite još jednom. Brojna istraživanja dokazuju kako izbjegavanje doručka može dovesti do visokog krvnog tlaka, razvitka šećerne bolesti i drugih zdravstvenih problema.

Naime, preko noći dok spavate dolazi do pada šećera u krvi i ujutro se najčešće budimo dehidrirani. Tijelu fali vode i energije. Ukoliko preskočimo doručak, kroz sat ili dva, ta razina šećera će još više pasti. Nastupa nervoza koja itekako može utjecati na našu učinkovitost – primjerice na poslu ili školi.

U takvim trenutcima ljudi obično posežu za hranom koja će im dati brzo iskoristivu energiju, kao što su razne čokoladice, proteinske pločice, kave sa šećerom, koje opet ne predstavljaju adekvatan obrok, tvrdi Tena Niseteo, inženjer prehrambene tehnologije.

Istraživanja provedena nad adolescentima pokazala su da je energija kod onih koji doručkuju tijekom dana bolje iskorištena. Indeks tjelesne mase odnosno stupanje pretilosti u djece koja su doručkovala bio je puno manji.

Stoga, jasno je da se doručak ne smije preskakati, ali isto tako nas je zanimalo kakav je to kvalitetan i zdrav doručak. Onaj koji poštuje postulate nutricionizma – raznolikost, uravnoteženost i umjerenost.

Ono što je bitno, kaže Tena, jest da o doručku razmišljate kao o cjelovitom i kompletnom obroku. To znači da sadrži i proteinsku komponentu, ugljikohidratnu komponentu ali i masnu komponentu odnosno komponentu masti koje je jako važna u cijeloj priči.

Zato ne preskačite doručak. To može voditi srčanim bolestima, dijabetesu i višku kilograma.

S druge strane, osobe koje redovito doručkuju jedu manje tijekom dana, bolje se koncentriraju, imaju manju razinu kolesterola i manji rizik od srčanih oboljenja. Također, ljudi koji doručkuju jednostavno imaju više fizičke energije, zbog čega prirodno vode aktivniji život jer mozak od starta dobiva signale o količini novo dobivene energije.